escape-room ithamar

Documentatie voor ithamar’s escaperoom.

Voor jaar 1 periode 2 van mijn studie IoT moet ik een escaperoom maken met een arduino in een groepje. deze escaperoom moet gemaakt worden via de kennis die is opgedaan met de opdrachten van de werkplaats arduino.

Het groepje waarbij ik zit heeft als thema: horror, ondanks dit theme is de echte horror een doos vinden om de escaperoom uit te maken en op tijd de puzzles te maken en te kunnen verwerken in deze doos.

De puzzel die ik wil maken is afgeleid van de oneshot color puzzle

_images/design.png

Bij de eerste sketch waren RGB leds gekozen om de lampjes te representeren, maar om kabels te besparen zullen we dit vervangen met leds van een WS2812B. Hiervoor is een simpele sketch gemaakt om vanaf te werken.

_images/nwsketch.png

8 december: de puzzel is fysiek compleet maar moet nog geprogrammeerd worden en de bekabeling gecontroleerd, zodra dit gedeelte klaar is zijn er nog 2 mogelijke problemen met het gehele project: de puzzel naar puzzel communicatie en de intergratie van in de escapedoos.

_images/nanobuild.jpg

11 december: De puzzel is nog in productie maar het finale product is besloten, om het concept van de puzzel over te brengen heb ik ook een flowchart gemaakt om het process uit te leggen

_images/flowchart.drawio

27 januari: De puzzel is in hout gezet voor de presentatie, helaas was bij de decoratie de opbouw van de puzzel niet in consideratie genomen. Hierdoor is de originele decoratie niet gebruikt in het eindproduct.