38 lines
2.3 KiB
Plaintext
38 lines
2.3 KiB
Plaintext
|
*******************
|
||
|
escape-room ithamar
|
||
|
*******************
|
||
|
Documentatie voor ithamar's escaperoom.
|
||
|
|
||
|
Voor jaar 1 periode 2 van mijn studie IoT moet ik een escaperoom maken met een arduino in een groepje. deze escaperoom
|
||
|
moet gemaakt worden via de kennis die is opgedaan met de opdrachten van de werkplaats arduino.
|
||
|
|
||
|
Het groepje waarbij ik zit heeft als thema: horror, ondanks dit thema is de echte horror een doos vinden om de escaperoom uit te maken
|
||
|
en op tijd de puzzles te maken en te kunnen verwerken in deze doos.
|
||
|
|
||
|
De puzzel die ik wil maken is afgeleid van de `oneshot color puzzle <https://www.youtube.com/watch?v=VaPQGiTq8Bc>`_
|
||
|
|
||
|
.. image:: escape_room/design.png
|
||
|
|
||
|
Bij de eerste sketch waren RGB leds gekozen om de lampjes te representeren, maar om kabels te besparen zullen we dit vervangen met leds van een
|
||
|
WS2812B. Hiervoor is een simpele sketch gemaakt om vanaf te werken.
|
||
|
|
||
|
.. image:: escape_room/nwsketch.png
|
||
|
|
||
|
8 december: de puzzel is fysiek compleet maar moet nog geprogrammeerd worden en de bekabeling gecontroleerd, zodra dit gedeelte klaar is zijn er
|
||
|
nog 2 mogelijke problemen met het gehele project: de puzzel naar puzzel communicatie en de intergratie van in de escapedoos.
|
||
|
|
||
|
.. image:: escape_room/nanobuild.jpg
|
||
|
|
||
|
11 december: De puzzel is nog in productie maar het finale product is besloten, om het concept van de puzzel over te brengen heb ik ook een flowchart
|
||
|
gemaakt om het process uit te leggen
|
||
|
|
||
|
.. image:: escape_room/flowchart.png
|
||
|
|
||
|
27 januari: De puzzel is in hout gezet voor de presentatie, helaas was bij de decoratie de opbouw van de puzzel niet in consideratie genomen. Hierdoor is de originele
|
||
|
decoratie niet gebruikt in het eindproduct. Dezelfde dag zijn de puzzels samen gezet in een doos en gepresenteerd met succes. Het project werd gecijferd over de hele groep maar
|
||
|
ik kan met zekerheid zeggen dat mijn onderdeel van het project genoeg heeft toegevoegd om het finale resultaat acceptabel te maken. Op het moment dat ik mijn onderdeel
|
||
|
finaliseerde besloot ik geen kansen te nemen en voegde ik instructies toe om feedback te verwerken in het project voor het geval het project erg schrijnend werd.
|
||
|
|
||
|
|
||
|
Toen alles gezegd en gedaan was kwam er een groepscijfer uit van 6.1; normaal zou dit een middelmatig/onverschillig resultaat zijn maar sinds dit een herkansing,
|
||
|
groepscijfer en het vak 4 studiepunten waard was nam ik het graag aan met gratie.
|